Att skapa något själv...

...idag hade jag faktiskt en såndär ego-stolthetskänsla i magen, den där som alltför sällan ger sig till känna men när den väl gör det så är det den härligaste känslan- vet Ni vad jag menar?

Det var iallafall längesen den känslan hälsade på i min mage...där det tyvärr mest bott oror och stress på sista tiden...

Idag är en såndär bra dag- jag känner att jag lyckats skapa något alldeles själv!
De flesta när de börjar blogga gör det som en kul grej, ett sätt för familjen att se vad de pysslar med eller för att själva kunna minnas tex. deras barns första tid i livet- jag hade ett mål med min blogg från först dagen!
Jag ville (förutom att dokumentera den resa vi stod inför med E) främst beskriva vår vardag, för att få bort de stämplar som samhället/människor har mot barn med diagnoser (framför allt finns det mycket fördomar kring just ADHD/Asperberger/Autism) och jag ville visa vilken kamp vi (och alla andra föräldrar i samma situation) för föra mot myndigheter, förskolor, skolor och liknande enbart för att få ta del av de resurser som vi har rätt att få!

Dessutom ville jag visa att, trots att vi har en son med diagnos(er)lever vi ett vanligt liv, vi har vanliga intressen och vi är vanliga personer- framför allt är E en helt vanligt busig 5årig grabb men med ett osynligt handikapp!
Och jag ville att de som skulle läsa min blogg inte bara skulle vara andra med barn med liknande handikapp utan att den skulle följas av föräldrar med "vanliga barn"...

Jag började skriva och efter ett tag fick jag en trogen läsarskara som (faktiskt) bara växte...och växer fortfarande...

Jag har endast bloggat i drygt 2månader men har redan fått flera erbjudanden (några på mitt initiativ) om att flytta bloggen till olika sidor, nya domän, jag har tillsammans med samarbetspartners haft fina tävlingar och jag har kommit i kontakt med kunniga och enormt intressanta människor- dessutom har jag fått oväderliga tips och råd ang. E!

Och inom en snar framtid hoppas jag att bloggen kommer bli ännu bättre, både för Er läsare och för mig (då jag bla kommer kunna blogga från Iphonen)!

Så min fråga Kära Vänner- är det någon som har något tips?
Något speciellt Ni vill läsa om?
Något speciellt ämne som är intressant?
Fler bilder?
Vardagsbetraktelser?
Fler gästbloggare?
Långa inlägg eller korta "just-nu-i-livet-inlägg"?
Kom gärna med förslag & kritik!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Härligt när det känns som man faktiskt uppnår det man velat!

Jag startade min blogg för att på något vis hantera allt det som vi gick igenom då när Ludwig föddes. Jag skaffade bloggen då jag var gravid men kom mig aldrig för att börja skriva förrän efter han var född. Också jag har dock fått ut massor av positivt av min blogg. Mött människor jag aldrig trodde jag skulle träffa, fått råd och tips från föräldrar i liknande situationer, kontakter för livet m.m. m.m. Att jag skulle få så mycket gott ut av min blogg var aldrig något jag ens drömde om då jag började skriva. Tummen upp för bloggvärlden säger jag! ♥

2010-12-10 @ 13:52:45
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: carina

Vill önska dig en underbar helg :)

Kramar

2010-12-10 @ 18:17:29
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag tycker din blogg är underbar, rolig och läsvärd.

Kramar

2010-12-10 @ 21:33:55
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Jolie

Jag gillar din blogg precis som den är. Den är personlig och mysig :-)



Jag tycker att det skulle vara kul att läsa lite mer om kärnfriska familjen. För att jag tycker ämnet är intresant och viktigt.



Kram

2010-12-10 @ 22:16:49
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0